Skip to content

Sukan: Ronaldo disenarai antara pemain terburuk Euro 2024

  • Berita

London: Kapten Portugal Cristiano Ronaldo tersenarai dalam barisan kesebelasan terburuk Euro 2024 oleh akhbar Marca.

Pemain veteran berusia 39 tahun itu gagal menjaringkan sebarang gol dan pasukannya tersingkir daripada kejohanan selepas tewas di tangan Perancis pada suku akhir.

Ronaldo hanya satu-satunya pemain Portugal dinamakan Marca dalam skuad terburuk itu.

Pemain Arsenal dan Liverpool Oleksandr Zinchenko dan Dominik Szoboszlai turut tidak bernasib baik apabila disenaraikan oleh Marca.

Barisan kesebelasan terburuk Euro 2024: Livakovic (Croatia), Di Lorenzo (Itali), Mancini (Itali), Christensen (Denmark), Zinchenko (Ukraine), McGinn (Scotland), Milinkovic-Savic (Serbia), Szoboszlai (Hungary), Vlahovic (Serbia), Lukaku (Belgium), dan Ronaldo (Portugal).

Sementara itu, Sepanyol mencipta kejayaan cemerlang dengan kemenangan 2-1 ke atas England dalam final Euro 2024

Gol kemenangan pada minit ke-86 oleh pemain gantian Mikel Oyarzabal memastikan Sepanyol meraih gelaran keempat mereka dalam kejohanan berkenaan, satu rekod baru dalam sejarah bola sepak Eropah.

Dalam perlawanan yang sengit ini, Sepanyol berjaya memenangi kesemua tujuh perlawanan yang mereka lalui.

Selepas separuh masa pertama yang penuh berhati-hati di mana Sepanyol menguasai penguasaan bola tetapi hanya mendapat satu percubaan tepat, permainan berubah selepas rehat.

England, yang ketinggalan untuk permainan keempat berturut-turut dalam kejohanan ini, berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-73 melalui gol pemain gantian Cole Palmer.

Namun, Oyarzabal menamatkan harapan England untuk meraih trofi utama antarabangsa pertama mereka dalam tempoh 58 tahun dengan gol kemenangan yang membawa Sepanyol sebagai juara.

PENAFIAN

Pihak Mynewskini bukanlah dari mana-mana agensi kerajaan dan tidak ada kaitan dengan agensi kerajaan.
Pihak Mynewskini hanya berkongsi maklumat kepada pembaca dan pencari informasi yang berkaitan dengan bantuan yang diberi oleh pihak kerajaan.
Harap maklum. Terima Kasih.